Zaburzenia erekcji w przebiegu nadciśnienia tętniczego

Zaburzenia sfery seksualnej, a zwłaszcza problemy z erekcją dotyczą około 40% mężczyzn leczonych z powodu nadciśnienia tętniczego. Procent częstości występowania zwiększa się wraz z wiekiem, pogłębieniem poziomu dyslipidemii, współtowarzyszącą otyłością oraz u palaczy tytoniu. Dodatkowy wpływ pogłębiający problemy z erekcją maja różnorakie schorzenia współistniejące z nadciśnieniem tętniczym, np. cukrzyca, choroba wieńcowa. Także zmniejszanie się wraz z wiekiem stężenia testosteronu w surowicy również w większym stopniu dotyczy mężczyzn chorych na nadciśnienie tętnicze niż zdrowych rówieśników.

Nadciśnienie tętnicze-skąd problem z erekcją?

Przyczyny kłopotów z potencją u chorych na nadciśnienie tętnicze są bardzo złożone i mogą wynikać z różnych mechanizmów. Jednym z wiodących są zaburzenia czynności śródbłonka naczyniowego w zakresie wydzielania substancji rozszerzających naczynia krwionośne. Skutkuje to brakiem prawidłowego rozluźniania się nadmiernie skurczonej mięśniówki naczyń tętniczych, co powoduje także upośledzenie prawidłowego napływu krwi do ciał jamistych prącia przez tętniczkę doprowadzającą. Skutkuje to problemem z szybkością wzwodu adekwatną do podniecenia seksualnego oraz możliwym wzwodem niepełnym.

Zaburzenia erekcji mogą być jednym z pierwszym objawów nadciśnienia tętniczego!

Wpływ leków obniżających ciśnienie na zaburzenia potencji

Nasilenie zaburzeń erekcji wiąże się także ze stosowaniem niektórych leków obniżających ciśnienie, zwłaszcza należących do grupy beta-blokerów, sartanów oraz leków moczopędnych. Natomiast wpływ inhibitorów konwertazy angiotensyny i blokerów kanału wapniowego na problemy ze wzwodem jest neutralny. Dlatego też w przypadku wystąpienia zaburzeń erekcji, w trakcie terapii przeciwnadciśnieniowej, często zmiana leku prowadzi do przywrócenia sprawności seksualnej. Należy także pamiętać, że stosowanie rozpowszechnionego w preparatach poprawiających potencję, sildenafilu, nie powinno być łączone ze stosowaniem azotanów. Grozi to bowiem znacznym niedociśnieniem.

Źródło informacji: https://www.aptekakamagra.pl/